Gå til indhold

Spørgsmål og svar

Få svar på de mest stillede spørgsmål om Telia TV til computer, tablet og smartphone.

Hvordan aktiverer jeg Telia TV på min computer, tablet og mobiltelefon?

Når du bestiller Telia TV, får du en mail, som indeholder et link til aktivering. Som led i aktiveringen vælger du selv dit brugernavn og adgangskode, som du efterfølgende bruger til at logge på Telia TV. Det gælder uanset, om du tilgår Telia TV via din computer, tablet eller mobil. 

Hvor kan jeg se Telia TV?

Telia TV giver dig mulighed for at nyde tv-oplevelser overalt (i Danmark). Du har friheden til både at se Telia TV på farten via Telia TV app'en (mobiler og tablets), derhjemme via en tv-boks og på computeren via www.teliatv.dk.  Du benytter det samme login og kan tilknytte op til fire enheder (mobil, tablet, PC osv.).

Kan jeg se Telia TV på en smartphone med Android 5.0?

Ja.

Hvordan lejer jeg film?

Du kan leje film i vores Movieshop direkte via din tv-boks, computer samt mobiler og tablets med Android eller Windows styresystem. Hvis du har en iPhone eller iPad, kan du dog sagtens nyde filmen alligevel - det kræver blot, at du lejer den fra din computer, hvorefter den er tilgængelig i app'en på din iPhone eller iPad.

Hvordan betaler jeg for leje af film?

Betaling for film sker helt automatisk og fremgår af din månedlige regning. Hvis du har Telia TV via dit mobilabonnement hos Telia, vil du modtage en særskilt regning på lejefilm og evt. tilvalgte tv-kanaler eller pakker.

Hvor tit kan jeg tilføje og fjerne tilvalgskanaler/pakker?

Du kan til enhver tid tilvælge kanaler og pakker, som vil være tilgængelige inden for 24 timer. Kanaler og pakker, som fjernes, vil være tilgængelige i 30 dage.

Hvor hurtigt sker ændringen i min kanalpakke?

Du kan til enhver tid tilvælge kanaler og pakker, som vil være tilgængelige inden for 24 timer (typisk allerede inden for en time). Ønsker du at fjerne kanaler og pakker, er der 30 dages opsigelse, før ændringen træder i kraft.

Kan jeg se forskellige programmer samtidig på forskellige enheder? 

Nej. Telia TV giver frihed til at vælge hvor og hvornår, man vil se tv, men kontoen er personlig og tillader derfor kun én samtidig bruger. Hvis man har Telia TV via en tv-boks, er familien derhjemme dog ikke begrænset af, at du fx gerne vil se tv i bussen på vej fra arbejdet. Her vil tv-boksen derhjemme og mobilen godt kunne vise forskellige programmer.

Jeg har et Samsung Smart TV og en Samsung smartphone - kan jeg så se Telia TV via "Mirroring"-funktionen?

Nej, desværre.

Hvad sker der, hvis min datahastighed falder, mens jeg ser Telia TV på mobilen?

TV signalet justeres automatisk baseret på din datahastighed. Det vil sige, at jo højere hastighed, du har, jo bedre kvalitet kan du se Telia TV i. Husk i øvrigt at bruge wifi, når det er tilgængeligt, så du ikke bruger unødigt data på mobilen.

Kan jeg se TV udenfor Danmarks grænser?

Nej, rettighederne til live tv og udsendelserne i "tv on demand"-sektionen gælder kun i Danmark. Derfor vil du ikke kunne bruge Telia TV uden for landets grænser. 

Hvordan opsiger jeg Telia TV, og er der en opsigelsesfrist?

Der er 30 dages opsigelse. Du kan opsige Telia TV ved at kontakte kundeservice på 80101010.

Kan jeg opsige mit mobilabonnement og samtidig beholde mit Telia TV?

Ja, Telia TV sælges som selvstændigt produkt, så du kan sagtens have Telia TV, selvom du er mobil- eller mobil bredbåndskunde hos andre udbydere.

Kan jeg få Telia TV, selvom jeg ikke er mobil- eller bredbåndskunde i Telia?

Ja, det kan du sagtens. Man behøver hverken være bredbånd- eller mobilkunde hos os for at få Telia TV.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke kan logge på Telia TV?

I første omgang er det en god ide, at du sikrer dig, at brugernavn og adgangskode er skrevet korrekt. Oplever du stadig problemer, kan du kontakte kundeservice på 80101010 - så hjælper vi dig videre.

Hvor meget data bruger jeg ved at se Telia TV?

Når du ser Telia TV på farten med enten mobil, tablet eller via en bærbar computer med dongle, skal du være opmærksom på, at du bruger data. Husk derfor at logge på wifi, når det er tilgængeligt. På den måde behøver du ikke bruge unødig data.

Hvordan virker "Start Forfra"?

Med "Start Forfra" går du aldrig glip af noget. Misser du fx starten på fodboldkampen eller søndagsserien, vælger du simpelthen bare, at programmet skal "starte forfra".

Skal jeg have installeret Microsoft Silverlight for at kunne se Telia TV på computeren?

Ja, det skal du. Microsoft Silverlight kan downloades gratis til både Windows og Mac.

Hvad sker der, når jeg har brugt al data i min mobile datapakke? Vil udsendelsen, jeg sidder og ser, stoppe? Bliver jeg advaret inden?

Når du har brugt alt din data, sættes hastigheden automatisk ned, og du kan ikke længere se Telia TV. Du vil modtage en sms og har mulighed for at tilkøbe ekstra data med høj hastighed, så du igen kan se Telia TV.

Hvilket login skal jeg bruge i Selvbetjeningen? 

Alt vedrørende Telia TV findes i Selvbetjeningen, som hører til Bredbånd/TV. Her logger du ind med det login, du modtog per mail, da dit Telia TV blev oprettet.  Er du Telia mobil eller mobil bredbåndskunde, skal du fortsat logge ind på Selvbetjening til mobil, som du plejer, for at se alt vedrørende din mobilregning og abonnement.

Hvorfor er TV3 og TV3+ ikke en del af pakkerne?

Det skyldes, at vi ikke har indgået en rettighedsaftale med Viasat. Vi kigger løbende på udvalget af kanaler og arbejder hele tiden på at kunne tilbyde endnu flere kanaler.

Hvorfor er det ikke alle kanaler, jeg kan tilvælge enkeltvis?

Det er et spørgsmål om rettigheder, og nogle kanaludbydere har valgt udelukkende at sælge deres kanaler i pakker.

Er det ikke billigere for mig at bruge DRs arkiv kombineret med TV2 Play frem for at købe den lille pakke hos jer?

Med Telia TV får du alt samlet ét sted. Både live tv, filmleje og video on demand findes direkte i app'en, så du ikke selv skal holde styr på forskellige services. Derudover får du også Kanal 5 med i pakken, og du har naturligvis frihed til selv at sammensætte pakken, så den passer til netop dine behov.

Hvorfor får jeg to regninger? Og bliver jeg opkrævet to faktureringsgebyrer?

Telia TV sælges som selvstændigt produkt og håndteres i et separat system, og derfor får du som kunde to regninger. Du betaler dog ikke faktureringsgebyr for begge regninger.